Vinmysfredag

Jag fastnade häromdagen framför Paralympics på tv och innan någon hinner tro något annat så hyser jag den största respekt för handikappidrottare. Jag imponeras av hur dessa människor utmanar sina sina hinder och framförallt frapperas jag över vilken enorm mental kraft dom måste ha som har kommit så långt som dom har gjort.

Men mitt i allt detta så tar mitt sinne för lyteskomik över och jag kan inte låta bli att spekulera lite i vilka situattioner som kan uppstå för dessa människor.  Ta goalboll som ett exempel, en sport där blinda utövare (om dom bara är synskadade så ser hjälpmedel till att dom blir tillräckligt blinda) i lag om 3 personer försöker rulla en boll förbi motståndarna och in i mål.

Hur lät det hemma hos dom här personerna när dom var små?

Spelare: - Mamma, mamma jag gjorde 3 mål idag.

Mamma: - Vad bra älskling.....var det snygga mål?

Spelare: - Meeeeeeeeeeeeeen mamma...........du vet att jag inte vet det

Typ, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0