Vi skriver söndag...

och lägger ännu en helg till handligarna. Familjen bestämde sig för en tripp till Uppsala på lördagsmorgonen och i bilen levererar Elliot ett par nya sköna kommentarer i kategorierna Marco-dyrkan och barnfunderingar.

Han lyckades ha sönder en leksaksgubbe i bilen och frågar mig om den går att laga. Efter inspektion berättar jag sanningsenligt för honom att det inte går varvid han vräker ur sig: -Pappa, Marco kanske kan laga den.

En stund senare kommer en fundering angående fortkörning: -Pappa, om man trycker gasen i botten bara en gång, får man sitta i fängelse hela sitt liv då eller får man komma ut efter en stund?

Vid ett restaurangbesök senare under dagen så vill inte Oliver vara sämre. Direkt när vi kommer till restaurangen springer han in på toaletten för att kissa och kommer sen och sätter sig vid bordet. Efter bara några minuter flyger han upp igen och vi frågar vart han ska och han förklarar att även denna gång är toaletten målet. Vi frågar lite undrande hur det kan komma sig då han nyss var där och får då svaret: -Nu måste jag tömma tanken. Ett uttryck som definitivt inte kommer från mor och far, man kanske borde fundera på ett alternativ till den kommunala skolan.

På kvällskvisten vankades det läskning där grunden lades hemma hos Henke i idelt manligt sällskap och där höjdpunkten var diskussionen som senare utmynnade i bettning om huruvida en vanlig nerdekad person(typ vi som var där) skulle klara ett maraton snabbast medelst rullstol eller löpandes. Adde hävdade med bitvis hetsk bestämdhet att han med rullstol skulle krossa allt löpande motstånd och byggde det på en teori där varje armtag skulle ge 50 meter rull samtidigt som det på 400 meter bara skulle behövas 3 armtag. Bettet antogs efter en stund av en person men distansen sjönk något, närmare bestämt från ett maraton till 200 meter. Nu återstår bara för Adde att få tag i en proffsstol för han tänkte fan inte åka runt i något landstingssubventionerat vardagsåk.

När klckan närmade sig midnatt mötte vi upp våra kvinnliga kollegor som anlände från Ladies Night. Tydligen så tyckte mina vänner att föreställningen var sådär förutom det extranummer då snickar-Matte kom in och sågade i bar överkropp. Kommentarer som "han kan få komma åt alla mina vinklar" och "hans silikontub skulle man ju gärna lägga beslag på" kom från mer än ett håll även om vissa hävdade det mer idogt än andra.

Efter att ha fortsatt ner på Heartbreak uppdagades det att en av mina kvinnliga kollegor (ni är fantastiska allihop) besitter vissa egenskaper som jag verkligen uppskattar hos en kvinna. Hon tog nämligen tag i min hand och formligen släpade mig till baren och bjöd dessutom på en drink, sånt händer ju inte direkt varje dag.


För övrigt tror jag att snickar-Matte har ett förhållande med Daniel Da Silva, försök hitta en vimmelbild med bara en av dom.


Punkt


Kommentarer
Postat av: Kollegan

Jag sa oxå att han till och med skulle kunna få gera lite fel i nåt hörn, bara han gör det i snickarbrallor och bar överkropp....

2008-09-15 @ 06:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0