Sunny sunday

Jag tycker att det kan vara oerhört roande att läsa tidningarnas insändarsidor, ibland för att man lär sig något men oftast för att det roar mig att läsa om vilka skitsaker människor ondar över och tror att en insändare eller en tistel hjälper. Att jag själv på senare tid blivit något av ett stående inslag på dessa sidor gör ju bara att dom blir än mer intressanta att slå upp.

Jag skulle nog kunna påstå att jag är avundsjuk på dom människor som uppenbarligen har så fantastiska och lyckliga liv att en snett parkerad bil eller fel klientel på en specifik parkbänk känns som ett jätteproblem.

Just ovan nämnda parkbänk fanns med i en insändare igår. Skribenten förfasades över att det på en särskild parkbänk på torget i Gävle alltid samlade människor som " var nerpissade, nedbajsade och som skränade och hånglade". Damen, för jag utgår ifrån att det var en sån, var även frågandes över vilket övrigt otukt som kunde tänkas bedrivas på denna bänk och således borde bänken helt sonika tas bort.

Det som inte stod klart i insändaren var om hon menade att klientelet som befolkade bänken var dom lyckliga själar som har läskning som heltidsjobb och som utför sitt arbete med en passion och ihärdighet som jag tror att många av oss skulle behöva ta efter. Eller menade hon helt enkelt att detta skedde under en random fredagskväll med överförfriskade ungdomar med kepsen på sned och brallorna på halva arslet?

Jag måste fråga Pernilla om hon vet, hon brukar ju vara på fester med finniga, mjukbyxklädda, ryggsäcksbärande ungdomar som diskuterar World of Warcraft.

Nu ska vi gå till Hemlingby med Marco&Co.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Tobias! Det låter ju som jag inte umgås med andra... Du är nog egentligen bara VÄLDIGT avundsjuk att jag fick gå på fest men inte du!

2008-09-28 @ 16:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0