Seger

2-1 mot Ungern, det finns väl inte så mycket mer att säga än att det var 3 absolut nödvändiga poäng som bärgades i kväll. Nu såg jag p.g.a. innebandyspelande bara 2:a halvlek men det som gjorde störst intryck på mig var att Posten, denna institution med ständig brist på likvida medel väljer att satsa på svindyr tv-exponerad reklam på arenan. Hur bra som helst av dom, jag behövde en påminnelse om vilka jag ska vända mig till när jag behöver få iväg ett brev eller annan försändelse.

Skummade igenom kvällstidingarnas hemsidor tidigt i morse och då toppar Expressen med att en man i kamouflagekläder sprang runt beväpnad i Orsa. Allvarligt, borde inte det vara en ganska vanlig syn i just Orsa under älgjaktstider. Att mannen i fråga ekiperat sig med ett automatvapen behöver ju inte betyda annat än att han ville vara lite mer effektiv än dom andra jägarpojkarna.



Kolla bilden, ena stunden stenhård cowboy, i nästa sekund en´pojke som är otröstlig för att han lyckats ha sönder en gratis keystrap och hulkande säger "Pappa, jag trodde att järn var hårt men det här järnet var mjukt". Han tror för övrigt att allt som är eller ser ut som en metall är järn.

Imorgon blir det Uppsala på dagen för att senare på kvällen bege mig till www.opusbyesperanto.se för lite mingel med anledning av att dom lanserar sin nya kvällsmeny.

AUF W

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0