Måndag

Saker som kan dra åt helvete (nya punkter i kursiv stil)

* Husvagnar

* HV 71

* Olivers konkurrenter inom jultidningsförsäljning

* Grannar som lägger näsan i blöt

* Fiskbullar

* Reclaim the street

* Attac

* Svagt kaffe

* Leksands IF

* Lukas Moodysson

* Gamla tanter som backar på min bil

* Träningsvärk

* Pontus Kåmark

* Inventering

Efter en lugn helg där höjdpunkten iaf för mina barn och deras kusiner var att få träffa Linda Bengtzing då hon uppträdde i Furuvik. Alla barn hälsade artigt på Linda och poserade därefter framför kameran tillsammans med henne. Ja, alla utom kusin Anton förstås. Han intog istället en skepnad av rädsla och blyghet och gömde sig bakom sin mamma vilket ju är en helt förståelig reaktion när man träffar en monstruös 28-kilosmänniska.

Lördagskvällen var vikt åt fotbollstittande med Marco, en match så usel att den inte ens räddades av en god flaska Pinot Noir (nr 16536).....och nej, det är INGET bögigt med att två killar delar en flaska rött en lördagkväll, förutom möjligtvis i raggarkretsar.

Är det någon typ av människor jag har svårt för så är det dom som ser sig själva som offer och hela tycker att någon annan ska ta tag i och lösa deras problem. Jag läste en artikel i tidningen idag om en kvinna som varit arbetslös i en herrans massa år exklusive lite ströjobb. Nu ondade hon över att hennes ersättning skulle sänkas i enlighet med de nya reformer som den nuvarande regeringen gjort.

Jag köper med kraft om människor har andra åsikter eller politiska paradigm än mig själv men jag blir lite trött i hjärnan när människan i artikeln understår sig att säga: "Jag tror knappast att sänkt ersättning får mig att söka fler jobb". När jag läser sånt så är min enda tanke......IDIOT. Om du nu varit arbetslös så länge och oroar dig för sänkt ersättning så ska det väl inte ens finnas utrymme för dig att söka fler jobb än du gör idag.

På kontoret går den här veckan under arbetsnamnet " Ladies Night-week". Förväntningarna är enorma men då merparten av damerna förväntar sig en show i stil med Chippendales så tror jag nog att dom kommer att bli lite besvikna. Hörde idag att förrökare med helpipor var planerad och då jag känner till att vissa av dessa fagra kvinnorhar en tämligen begränsad förmåga att motstå berusning så är det nog ingen högoddsare att det inte blir full trupp som anländer till Läkerol Arena. Det finns dock som alltid ett undantag som bekräftar regeln. Denna kvinna ses vid festliga tillfällen sällan utan ett glas i handen men uppträder alltid som om hon vore helt oläskad. Imponerande, eller jag hoppas att det är imponerande för alternativet är ju att hon går med samma glas hela kvällen och det vore ju som min vän Direktören skulle ha uttryckt det: som att floppa nöt-torsken.

Lev väl och frodas

Kommentarer
Postat av: Kollegan

Hehe! Sprit e gott o nyttigt för oss Cater-kvinnor vi blir liksom både trevligare, snyggare, smalare o mer intressanta om vi får säga det själv alltså!

Vi dricker därför att vi måste hålla oss till vårt motto: Vi dansar ALDRIG nykter....o på lördag Mattias flåt Tobias så ska det dansas utav bara faen....

2008-09-10 @ 21:29:03
Postat av: Repan

På mina hittils 20 år har mig veterligt aldrig varit något svinn (obs 2 n) bland Cater Skatorna. Med svar på Kollegan Vi dansar ALDRIG nykter så testa jag det på hennes fest. Hrm! Skötte mig tydligen inte ändå. Suck! Ladys Night here we come! Klackarna i taket!!!Slurp.

2008-09-11 @ 09:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0