Jorå så att det

Och så var det fredagkväll igen och som mången annan sådan firas denna med ett glas vin i soffan. Idag provar vi en ny zinfandel(nr 98391) och hittills smakar det alldeles förträffligt.

Jag tänkte berätta för er om Roger och Robert. Roger är en människa som definitivt är en av dom allra sämsta människor jag någonsin träffat. Han har vid ca 30 fyllda en imponerande meritlista i konsten att misslyckas, det rör privatekonomiska detaljer, horribla bilaffärer, förlorade jobb och andra saker. Många av hans dåligheter kan naturligtvis sättas på kontot för dåligt omdöme och jag tror att han någonstans i sin DNA-stege har en inbyggd och medfödd förmåga att vara kass. Om man sen lägger till giftermål med inbjudan via hotmail och bröllopsmiddag på Church Street och sen ytterligare spär på med att han är stolt över att gå under namnet Runk-Rogga i sin hemkommun så kanske er bild klarnar lite av vilken typ av människa vi har att göra med här. Det finns så många storys om denne man om alltifrån hur han lyckade få en skuld på 3 lax hos den lokala pizzerian till hur han äter korv i baguette på Statoil så att dessa lätt skulle kunna utgöra grund för en helt egen blogg. Den överlåter jag emellertid till någon annan att skriva.

Ända sen den dag jag träffade Roger så har jag varit fullständigt övertygad om att det knappast kan finnas någon människa som är lika dålig som honom och om det nu finns någon sådan människa så är ju sannolikheten att även den personen ska komma från Sverige försvinnande liten......jag hade visst fel.

Igår såg jag nämligen Robert på Tv. Rober var med i Lyxfällan och verkade fan vara en exakt kopia av Roger. Liknande ålder, samma tragiska historik med dålig ekonomi och taskiga bilaffärer och Robert hade precis som Roger kryddat sin tillvaro med att gifta sig med en skuldsatt 3-barnsmor. Denna kvinna refererade han för övrigt till som "gumman" så fort han pratade om henne vilket även Roger gjorde om sin fru, ett beteende och ordval som möjligtvis är ok om man fyllt 70. 


Det som spetsar den här liknelsen är att dessa båda gossar inte bara kommer från samma land, de kommer dessutom från samma stad nämligen Sundsvall. Då jag känner en del annat i folk i den stan som är fullständigt normala så måste jag ju ställa mig frågan vad som gått så oerhört fel i dessa 2 fall.


Finns det månne även en Runk-Robban i Sundsvall?


Kommentarer
Postat av: Frysen!

Sitter och myser med en öl o kikar in på Aftonbladet och ser att Linköping leder över Frölunda med 2-1, du ölen blev mycket godare! Nu ska det drickas ett par tjecker. Dobrou noc!

2008-09-20 @ 18:12:11
Postat av: Tobias

Som du förstår så är jag inte i position att glädjas åt Frölunda misslyckanden när FBK spelar som en påse blöta muffins.

2008-09-20 @ 20:59:46
Postat av: Fredrik

Gnarly Head (Old Wine) Zinfandel... Grattis till det gratistipset!!

2008-09-25 @ 15:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0