Blött

Regnet har öst ner hela dagen och spätt på insikten om att detta är en riktig jävla skitsöndag. Pisk igår igen av hembräntsdrickande samer även kallade Modo och nu närmar sig kvalserien med stormsteg. Hur det kan vara så svårt att göra mål för killar som spelat hockey i princip varje dag i hela sitt liv och dessutom får riktigt bra betalt för det övergår mitt förstånd.

Bättre går det ju för tur-Brynäs som inför en ganska livlig arena lyckades vinna mot LHC, låt vara att domare Lahti hjälpte till en hel del genom att vara sådär dålig som bara han kan vara. Trodde ett tag att vår loge kanske var det rum som hade högst snitt på promillehalten i Läkerol igår men det visade sig ju som bekant vara rummet där måldomaren sitter. Elaka tungor hävdar att denne måldomare och Lahti setts sjunga karaoke på Bilagan tillsammans med Micke Sundlöv bara någon timme efter slutsignalen.

Snart är det äntligen måndag igen och man får gå till jobbet. En av dom mest intressanta saker som står för dörren är att se hur det går för den bantningsunion som bildats på jobbet och där sex kvinnor ska samsas och göra mat åt varandra etc.

Ni hör ju själva hur det låter...sex kvinnor ska komma överens och samsas, jag ger detta projekt en livslängd på max två veckor ty det finns alltför många fallgropar för att detta ska kunna sluta lyckligt. Vad händer när någon glömt göra mat? Vad händer när det uppdagas att någon faktiskt lagar väldigt äcklig mat? Vad händer när någon vill dra sig ur och därmed förstöra det minutiöst lagda matlagningsschemat? I rest my case.

En av kollegorna visar sig dock som vanligt vara lite smartare än dom andra och sköter sitt viktnedgångsförsök på egen hand och jag tycker nog att jag kan ana ett litet hånleende på hennes läppar när unionen lägger upp sina strategier.

Fan vad jag trivs på mitt jobb.


Jag har en ganska bred musiksmak om än med klar dragning åt rockhållet. Är det konstigt att jag blir orolig när jag kommer på mig själv med att tycka att Idol-Agnes nya låt är skitbra?

Under Färjestadmatchen igår var det mycket bråk och tjat av ungarna och efter ett tag röt jag i åt dom om att det var dags att skärpa sig. Responsen blev att Oliver tittar på mig och säger lugnt: "Pappa, jag vet varför du är arg. Det är för att Färjestad suger".

Det jävligaste är ju att han åtminstone delvis har rätt.

Nu ska jag se Fusklunda turvinna mot Skellefteå.

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Kollegan

Yessssss! Du gjorde det!Du har nu sagt max 2 veckor sen spricker vår union...hehe! Det är så att det finns minst två st jävelusiskt envisa människor i unionen och bara för att du sagt två veckor så kommer det att hålla längre än så. Reservplan finnes om någon skulle glömma, bli sjuk eller gjort så äcklig mat att det helt enkelt inte går att äta.Det finns ett lager sk. frysta färdigrätter med ca 6points/port dessa förvaras hos de coola killarna på jobbet! BEACH 2009 here we come!

2008-10-05 @ 20:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0