Arvikafestivalen i sommar?

Ja, varför inte. Nu har jag ju aldrig varit någon festivalmänniska, att tälta på en lerig åker utan tillgång till dusch har liksom aldrig varit min kopp te. Men när nyheten att mina tonårshjältar Depeche Mode är klara för att spela i Arvika i sommar så är det ju inte utan att man blir lite sugen på åka dit. Det måste ju finnas åtminstone ett hotell i Arvika, måste det inte det?

Jultidningsförsäljningen är stängd för säsongen och när vi räknar ihop Olivers förtjänster så märker jag att det är lite skillnad från när man själv höll på. Under mitten av 80-talet kunde man efter en hösts slit eventuellt räkna in en Sony Walkman. Hade man lite tur eller hade varit lite extra duktig kunde denna freestyle dessutom spola både framåt och bakåt. Oliver`s p&l slutade med: 1 PS3, 1 hemmabioanläggning, 1 väggstereo, 1 dvd med karakefunktion,1 mp3 samt 3000 i kontanter på sista raden. Dagens ungdom har det verkligen för jävligt.

En tv-kväll framför kanal 5 kan verkligen vara en upplevelse. När man tror att man sett samhällets största avarter genom att bevittna "Färjan" så inser man någon timme och ett antal inavlade fiskare och skäggiga (både manliga och kvinnliga) Greenpeacemedlemmar senare att så inte var fallet.

 Börse ner över 7% idag, ajaj säger jag. In in säger blankarna.

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0