Another day another dollar

Idag är en lyckans och glädjens dag. Miljonvinst? Nej. Ny seger för FBK? Nej. Fantastiska affärer på jobbet? Nej. Lyckoruset baseras på nyheten att Niclas Alexandersson ska sluta spela fotboll och med det elimineras risken att återigen dyker upp i landslaget, men iofs, med den relationen Lars-Roland och Alex verkar ha ska man väl inte vara helt säker. Jag skulle på allvar inte bli förvånad om dom tyckte att han var värd en match som målvakt för att han verkligen ska ha spelat och förstört på alla positioner.

Var det bättre förr? Nej, det var det fan inte, kolla exempelvis bara på vad tekniken har fört oss framåt. Idag har ju t.ex. kidsen möjlighet att via Facebook, Lunarstorm eller andra communities söka kontakt med andra ungdomar världen över för att vidga sina vyer och kanske t.o.m. lära sig något nytt. På min tid, ja då var man utlämnad till att via Kalle Anka&Co söka brevisar att pennfajtas med och säga vad man vill om det men särskilt internationellt var det inte.

Ovanstående stycke som kan tyckas helt taget ur luften var en av dom funderingar som gick genom mitt huvud på vägen hem från Uppsla idag och det är såna saker som gör att jag på allvar tror att det är skadligt att sitta så mycket själv i bilen som jag gör.

"Färjan " förresten, sätt ihop det med det amerikanska programmet "Cheaters" så kan alla dokusåpor lägga ner sen. Det kommer aldrig att gå att slå den combon.

R.I.P Alex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0