Tack

Jag fyllde 30 förra året, ett faktum så var nog så svårt som det var, men när jag läser dagstidningen så slås jag som gott som varje dag av samma tanke. Jag tänker: "Tack min kära familj och mina vänner. Tack för att Ni låter mig åldras med värdighet.Tack för att Ni inte ansåg att nu när Tobias fyller jämt så måste vi ju bara skicka in en sån där helfestlig bild på honom när han sitter i ekan vid sommarstugan med solhatt i 6-ärsåldern. Tack för att ni inte tyckte att det var en ännu bättre idé att leta på någon gammal bild med en 14-åring medlest moppemusche och såna där enorma plastsolglasögon från Rättviks marknad. Inte för att jag vet om det finns någon sån bild på mig men då det verkar existera en sån på varenda människa som man från tidningen får reda på fyller jämt så skulle man ju kunna dra slutsatsen att det finns en sån på mig också. Tack för att ni sammankallade ett möte för att hitta på något torftigt- jävla- femraders- nödrim om hur dagen ska firas. Tack" 

Jag vill även passa på att tacka alla Er som köper mängder av korv på bensinstationer. Tack för att Ni alltid gör det när jag har ganska bråttom och ska betala min bensin och tack för att Ni ofta ska hyra en släpvagn också.

När jag ändå är i farten så måste jag också passa på att tacka alla Er tanter och farbröder som föddes strax innan Dackefejden bröt ut. Tack för att Ni alltid står före mig i kön i affären när jag bara ska ha en dosa snus och en liter mjölk. Tack för att Ni trots idogt harklande från min sida väljer att ignorera mig och definitivt aldrig kommer att erbjuda mig att smita före. Tack för att Ni lastar upp era varuberg med en hastighet som ger mig möjlighet att läsa båda kvällstidningarna inklusive bilagor, skicka 16 sms och skriva veckomatsedel innan ni är klara. Tack för att Ni när jag tror att det omöjligt kan gå långsammare motbevisar mig genom att ta fram er plånbok och ta fram de sedlar Ni behöver en efter en , för att sen komplettera med erfoderliga mynt naturligtvis ett och ett och gärna i riktigt små valörer(och nej, man kan inte använda 25-öringar längre).

Tack, Ni gör mitt liv så mycket mer värt att leva.

På återseende/Tobias



 


Kommentarer
Postat av: Thess

Tack för att du bloggar..livte guldkant på dagen =))

2008-05-28 @ 22:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0