Tack Matte!

Det skär ordentligt i ett Färjestadhjärta när jag idag läser att trotjänaren och FBK-ikonen Mattias Johansson valt att skriva på för Malmö. När nu Mattias inte fick plats i FBK inför nästa säsong, ett enligt mig högst tvivelaktigt beslut, så är det klart att han måste hitta en ny klubb att spela för, men jag hade hellre sett att han gått till en klubb utanför Sveriges gränser.

Vad gäller hockeyns Silly Season i övrigt så känns det klart oroande att vi ännu inte har klart med en ny målvakt och att det känns tunt på forwardssidan efter att Prestberg, Brunnström, Johanson, Tuppen och troligen även Pirnes lämnar. Jag är inte helt övertygad om att ett gäng norrmän är lösningen på dom problemen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har under kvällen provat den senaste medlemmen i familjen Xider som kommer på bolaget i början av juni, den var helt ok även om man ska vara väldig införstådd med det faktum att cider verkligen inte hör till mina förstaval när det gäller vad som ska inmundigas för att uppnå utvald berusningsgrad.

Det som fascinerar mig mer är namnet på produkten. Jag fattar att den primära målgruppen för denna produkt inte är män i 25-35-årsåldern, men det känns ju inte direkt som att man tankar testosteronkontot om man som kille på en uteservering i sommar spänner ögonen i servitrisen/servitören och med myndig stämma säger:

- En Raspberry Blossom tack.

Själv föredrar jag ett gott rosé, en välgjord drink eller varför inte en kall öl när det vankas drinkning i sommar.

Avslutningsvis: Är det ett tecken på misslyckande att ens 4-årige son inte vill berätta att han pussat en tjej under en lek hos dagmamman för att han tror att pappa ska bli tokig. Iofs så utbrast samma barn vid frågan om två killar kunde gifta sig: - Nej, då är man fikus(tack Peter för den lärdomen) så man kanske sitter säkert ändå.

Allt gott

Kommentarer
Postat av: Eriksson

Haha bra där... Tycker du ska va manlig nog att spänna ögonen i bartendern o be om en Raspberry Blossom :D Hehehe...kan lixom inte riktigt se bilden av dig m en Xider hehe
4-åringen är ju en kille i egen divison...vilket charmtroll =)

2008-05-23 @ 10:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0