Söndagstankar

Etersom Pernilla jobbade idag så tog jag och grabbarna en sväng ner till Boulognern och lirade lite minigolf varvid grabbarna firade sina 83 respektive 106-rundor med en glass.

Förresten, fan vad fint det måste vara att vara barn nu jämfört med när jag själv var barn. Jag kan smälta att det finns Playstation, Wii, DVD-filmer och alla andra tänkbara och otänkbara elektroniska tingestar att sysselsätta sig med idag som inte jag hade, men det jag främst tänker och stör mig mest på är något helt annat.

Vart, för Guds skull vart fanns alla lekrum och barnhörnor i början av 80-talet? Vem kom på dom? Varför har han/hon inte fått något Nobelpris? Idag finns dom ju överallt, på Ica ,på skoaffärerna, på restaurangerna, på H&M, ja vart man än går. Är det inte ett fullt utrustat lekrum så är det åtminstone en liten videohörna.

Allvarligt, fanns det något tråkigare än när man som liten släpandes runt av en oförstående mor bland alla möjliga typer av affärer med som mest en halvtorr fralla på Hemköps fik eller en 3-minuters Hacke Hackspettfilm i något suspekt porrbås på Tempo i Borlänge att se fram emot. Nuförtiden tycker ju barnen t.o.m. att det kan vara kul att hänga med då dom vet att dom alltid kommer att få sina lustar tillfredsställda på ett eller annat sätt.  

DET VAR INTE BÄTTRE FÖRR.

Nu vankas fullkontaktinnebandy.

Out.

Kommentarer
Postat av: Eriksson

Fullkontaktinnebandy?? Hmmm finns det?? Hehehe
Hmm återkom om du får svaret på lek och videohörnan grejen... Mkt mkt nyfiken jag med att få veta det =))
Tjoo

2008-05-26 @ 08:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0