Rödstrumpor, ni har min respekt.

Jag måste säga att jag beundrar alla de ultrafeminister som finns i samhället och som genom diverse aktioner gör sig hörda. Jag menar, det måste vara allt annat lätt att varje morgon vakna med tanken:"Hoppas att jag idag kan hitta något i min omgivning som jag kan tolka som sexistiskt och till kvinnors nackdel".

Jag håller fullständigt med om att män och kvinnor ska ha lika lön för lika arbete etc., men när det börjar komma in på dravel som att pojkar på dagis inte ska få leka med bilar för att det är en symbol för det patriarkala samhället eller att det på något sätt skulle vara till fördel för samhället att kvotera in kvinnor på arbeten, i styrelser eller annat enbart på grundvalen att dom är just kvinnor, då blir jag bara trött.

En ganska spännade detalj i detta ämne är ju dom nya "Fru Gårman-skyltarna". Det finns alltså människor i vårt kära land som tydligen tycker att det varit ett enormt problem att personsymbolen som finns på övergångsskyltar enbart avbildar män. För att tillmötesgå dessa människor så har Vägverket(jag antar iaf att det är dom) börjat tillverka skyltar där en kvinna "stått modell", men vad händer då? Jo, då gnäller FI:s gelikar över att man har varit så sexistiska och mansgrisiga att man man avbildat kvinnan med, håll i er nu, BRÖST OCH LÅNGT HÅR.
 
Det man haft ambitionen att uppnå är alltså att en liten svart gubbe utan minsta spår av anletsdrag eller andra igenkänningstecken istället för att vara avbilden av en man ska vara dito av en kvinna dock UTAN bröst och långt hår. I min värld betyder detta att man spenderat en ansenlig mängd skattekronor på att inte förändra ett skit, jag kan då i alla fall inte se vad det skulle vara för skillnad på dessa symboler.

Har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0