Jag en kulturstrateg?

Nej, knappast är svaret på den frågan. Idag fick jag dock en högre dos kultur än på längre då jag tog med Oliver och Elliot på öppet hus i Silvanum, finkulturens högborg i Gävle. Tilläggas ska att anledningen till besöket mest var att Olivers "gudfaster" Hanna jobbar på Film i Gävleborg som håller till i dessa lokaler och hon tyckter att jag och pojkarna skulle titta förbi. Efter att ha kikat runt en stund så kapitulerar jag under det faktum att jag faktiskt är helt ointresserad av såväl filmskapande som slöjd, träteknik och konstinstallationen Herrsugaren som jag utan att veta misstänker att någon skapligt bitter feminist åstadkommit för att bevisa någon form av ståndpunkt och att jag således bör hålla mig till att besöka idrottsarrangemang(no offence Hannna).

På tal om Oliver så är ju han något av en okrönt kung inom kategorin one-liners, jag vet inte om det beror på att han funderar så mycket eller om det är något annat som ger honom dessa infall. Idag kom ett par nya alster som man inte kan annat än skratta åt när man hör.

-"Pappa, om jag hade funnits när du fanns, när det inte fanns någon TV, då hade jag täljt hela dagarna". Detta kom efter att han under vår kulturdag fått prova på att tälja på en liten björkkvist.

När vi senare under eftermiddagen sitter i bilen på väg ut till Furuvik kommer följande fundering, en fundering som gör en pappa stolt och som visar att han trots sin ringa ålder på snart 8 år uppfattat och insett vissa väsentliga delar av livets skola.

Vi lyssnade på Petters låt "Logiskt" och efter att ha hört refrängen som går "Det är så logiskt, alla fattar utom du
du har inte en aning, du har inte en aning, aning, det är så logiskt, alla fattar utom du, du har inte en aning, att jag tänker på dig precis just nu"
ett antal gånger så hör jag följande från baksätet.

- "Pappa, det hon menar är att alla fattar vad hon tänker utom han, men hur ska en kille kunna veta vad en tjej    tänker? Hon tänker säkert på tjejgrejer.....eller kärlek.....eller på att hon vill bli kille."

Nu väntar ett par öl, lite mys med grabbarna i soffan och slutligen första finalen i Stanley Cup som drar igång vid 02.00.

Skön söndag på er


Kommentarer
Postat av: Eriksson

Hahahaha vilka gobitar dina grabbar är... Klockrena kommentarer =)

2008-05-24 @ 21:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0