Irony

Efter en lyckad dag på kontoret där ett par(förhoppningsvis) riktigt bra affärer gjorts klara så känns det mer än ok med en lugn hemmakväll med Pernilla och grabbarna. På kvällens meny stod grillad oxfílé med rostade grönsaker och där, mitt i förberedelserna till middagen hittade jag en ny kärlek. Hon heter Irony och är av släkten Pinot Noir, den grenen av familjen Noir som är avlad i Russian River Valley i Usa. Jag slog till på en flaska efter en rekommendation av min dryckesguru Sebastian och jag tror bestämt att jag måste kika förbi hos honom i veckan och ge honom en tungkyss eller något för herrejävlar vilket bra vin.

Jag hade hoppats att Marco skulle visa sitt finska ansikte här för en liten läskning men jag misstänker att han är lite sur efter att jag slängde en relativt tung citron med sikte på hans huvud tidigare idag. Bra drag av Tobias där att jiddra med en finsk Mc-åkare från Andersberg, det måste ju vara en av dom absolut farligaste kombinationer av påbrå, hemvist och intresse hos en människa som överhuvudtaget finns. 

Helgen kommer att spenderas tillsammans med mina söner och gå i ledighetens tecken, möjligtvis blir det lite konsultjobb i Furuviksparken som har sin Training Camp för personalen i helgen.

Väl Mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0