Ingen permanent för Kennedy, ingen permanent för Kennedy

Han är tjugo år och han har inget hår, ingen pemanent för Kennedy.

Lite märklig inledning kanske men när jag läste idag att den gamle Bajen-hjälten(jag tycker verkligen inte om Hammarby) ska starta i dagens träningsmatch så var denna gamla nidramsa det första jag kom att tänka på. Undrar hur den låter på holländska med tanke på att Kennedy numer lirar i Ajax.

Jag sitter som ni kanske förstår i soffan och väntar på att den första träningsmatchen i slutförberedelserna mot EM ska börja, Slovenien står för motståndet. Jag måste säga att jag är ruggigt osäker på hur detta EM kommer att sluta för Sverige, men känslan är nog att det efter en rad mästerskap där Sverige i princip tagit sig dit man kan förvänta sig så tror jag att sommarens äventyr slutar antingen med ett praktfiasko eller med en rejäl succé. 

Visste ni förresten att Dolly-projektet, ni vet det där fåret som blev första däggdjur att klonas 1996, det var i själva verket ett experiment som var beställt av Lars Lagerbäck som en del i försöken att klona Niclas Alexandersson.

Måndagen har workwise varit ganska intetsägande. Att det bjöds på gravad lax med romsås på den gemensamma frukosten vi alltid har på kontoret var väl det mest uppseendeväckande som hände, då förstår ni ungefär vilken nivå den här dagen låg på.

Väl hemma i Öfvre Stureborg väntade middagssällskap i form av kulturfascisten Hanna som prompt skulle ha baskern på sig vid matbordet och som insisterade på att läsa Kafka som god natt-saga för barnen. Nåja, viss gästfrihet mäste man ju ändå tillåta men när hon började röka hampa på altanen tyckte både jag och Pernilla att det var dags för henne att gå hem och utan större protester susande hon iväg i sin BMW som hon faktiskt beslutat sig för att sälja då hon ständigt får pikar likt " Åker man BMW så lider man inte tillräckligt mycket" från resten av Gävles kulturelit.

GO Mackan Allbäck


Kommentarer
Postat av: lisa

ha en bra kväll! :)

2008-05-26 @ 19:55:35
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

Är du intresserad av mode, shopping och skönhet? kolla in den nya modebloggen: http://thefashionistas.blogg.se

2008-05-26 @ 20:00:16
Postat av: Tobias

Du med Lisa, vem du nu är.

2008-05-26 @ 20:01:32
Postat av: Pernilla

men du.....du glömde ju att berätta om de röda knätofsarna hon hade!

2008-05-26 @ 21:08:11
URL: http://pernillamcd.blogspot.com/
Postat av: Eriksson

Haha låter som en spännande kväll :D

2008-05-28 @ 11:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0