Gud, ge mig sinnesro.....

Om vi leker med tanken att den gamla devisen "man mår som man förtjänar" de facto verkligen stämmer så vill jag härmed passa på att be om ursäkt till den eller det som jag uppenbarligen gjort något riktigt ont för idag har det inte varit någon bra dag.

Jag har vanligtvis inga som helst problem dagen efter en läskning., visst, lite törstig och småseg i kroppen kan jag vara men absolut inte mer än så. Men idag när jag slog upp ögonen (eller...slog upp var nog att ta i, det var snarare så att John Blunds motsats fick ta till det tunga artilleriet med domkraft och dom prylarna) så kändes det det inte som att jag bara varit tämligen berusad igår. Signalerna från mitt huvud och min hjärna tydde snarare på att jag inte tagit flaskan från munnen dom senaste 3 veckorna och på vägen hem tagit det rationella beslutet att lägga mig under en ångvält för att slutligen somna med Samhalls gospelkör sjungandes i mina öron. Det var nog inte förrän 19-tiden som alla sinnen fungerade som dom ska men ska man se det från den ljusa sidan så har grabbarna haft en rätt bra dag med en pappa som sagt ja till allting för att slippa tjat.

Festen då undrar ni. Jo då, det var en riktigt trevlig kväll med god mat&dryck, trevligt sällskap och en fantastisk seger i den ädla konsten kubb. Herrarna mötte damerna i en allt annat än välspelad match där det till slut blev en ganska klar seger för oss. Pjäserna sattes sen upp för en revansch, den matchen slutade dock efter några minuter efter en regeltvist där tjejerna tyckte att det bästa sättet att lösa den på var att fnysa lite och på given signal lämna spelplanen. Vem hade kunnat tro att det finns kvinnor som gör så? Men ni vet att jag tycker om er i alla fall tjejer. Marco var även snäll nog att trösta tjejerna med dom uppmuntrande orden att om dom hade mött ett lag bestående av blinda alkoholister med reumatism så hade dom haft en jättebra chans att vinna.

Måste även passa på att berömma Marco som hade modet att prova varannan vatten, jag har hört talas om metoden men aldrig vågat prova själv.

Imorgon ska jag ta med grabbarna till Furuvik, hoppas bara att min motståndskraft mot tjat är betydligt större än idag för annars är det en väldigt stor risk att det står "LÅNA" i mitt senast skickade sms någonstans runt 15-tiden.


Väl mött


Rubriken är för övrigt början av den helige Franciskus nådebön och används ofta inom 12-stegsprogrammen.


Kommentarer
Postat av: Eriksson

Den tänker jag på varje dag =) O läser varje lördag morgon...

Tack för en mkt trevlig kväll o en god match..Den som slänger ner pinnarna först förlorar va?? Eller hur va det ;)

Ha kul i Furuvik!

2008-06-01 @ 01:04:18
Postat av: marco

Skönt att veta att jag är lite av din manliga förebild!!!Tack för en jävligt rolig fest förresten,även kul att Elmander kom förbi.

2008-06-01 @ 20:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0