Du ska hedra din fader och din moder....

En av tjusningarna med att skriva en blogg är ju att man egentligen inte har någon aning om vem som läser den. Min mamma läser tydligen den här bloggen, något som jag fick reda på genom ett telefonsamtal där hon gav mig en skopa ovett för att jag i ett tidigare inlägg beskrev henne som oförstående.

Förlåt mamma, det var fel av mig att beskriva Dig på det sättet när jag istället borde ha berömt dig för att du varit så förstående för under min uppväxt.

Kommer du ihåg alla gånger jag inte ville följa med till sommarstugan där det varken fanns kompisar, el, tv eller toalett och du var så förstående att du tvingade med mig i alla fall. Tack för att Du när jag kommit till det stadiet i livet att jag faktiskt kunde uppskatta avskildheten vid samma stuga var förstående nog att sälja den. Jag kan inte heller med ord uttrycka hur tacksam jag är över att du la grunden till min sociala disfunktionalitet genom att vara förstående nog att förbjuda mig att titta på V,ett program som alla andra fick se och som var ett stort diskussionsämne på skolgården.

Jag tror att alla mina kompisar blev utom sig av avund när du var så förstående att du förbjöd mig att träna hockey för att det var så besvärliga träningstider, för att inte tala om hur förstående du var som gick skattjakt i hela mitt rum efter cigaretter när du kommit på mig med att röka.

Slutligen så tror jag att bara en mor kan vara så förstående att hon inser att hennes förstfödde son inte blir besviken när han efter en hel sommars barnvaktande, slipande, målande och gräsklippande belönas med blott ett par skor.

Livet i övrigt håller ett sjukt tempo just nu, framförallt på jobbet där allt ska göras klart inför sommaren. Yours truly har semester vecka 25, 26, 27 och ska sedan fungera som telesäljare i några veckor, ett faktum som bemöts med lika delar skepsis och fasa av hans kollegor.

Imorgon ska även sommaren firas in ordentligt med sommarfest på jobbet något som brukar vara liktydligt med drinkande i allat annat än modesta mängder. Vi kan ju säga att när man jobbar på ett företag som säljer mat & sprit så skapar det vissa förutsättningar. Själv funderar jag på att hålla en lite lägre ton än jag gjorde på den förra festen då jag som vid den tiden bara hade varit anställd på företaget i två veckor efter rätt mängd intag tyckte att det var en kanonidé att gå in på mitt rum och skriva ut följande text för att sedan arrangera allsång.

En man som hette Theobald Thor,
han var en skicklig tamburmajor.
Succén han gjorde var alltid stor,
när han snurra och svängde sin kuk.

Refr:
Det var en stor kuk,
lång och kraftig och tung.
Från dess topp till dess rot,
var den tre, fyra fot,
med en medelstor ryggsäck till pung.

En dag gick Theobald ut en stund
för att lufta sin lem i en lummig lund.
Han mötte en söt liten dam med en hund
som fick se honom svänga sin kuk.

Refr

Och Theobald prova ett trick han lärt,
han släppte sin lem med en kraftig snärt
i huvet på hunden som avled tvärt
mens han snurra och svängde sin kuk.

Refr

Men damen hon blev helt bestört,
hon svor och skrek nåt oerhört.
Så det var ingen lyckad flirt
att snurra och svänga sin kuk fast..

Refr

Till följd av damens arga gnäll
han anhölls redan samma kväll
och sattes i en ensamcell
att snurra och svänga sin kuk.

Refr

När målet kom i rätten opp
sa åklagarn: Det får bli stopp,
man får ej vifta med sin snopp
och snurra och svänga sin kuk, fast..

Refr

Men domarn han var tolerant.
Han sa: själv gör jag likadant,
jag tycker att det är intressant
att snurra och svänga min kuk.

Och jag har en stor...

Så Theobald han släpptes fri,
och liksom domarn tycker vi
att tjejer de ska skita i
om man snurrar och svänger sin kuk.

Refr


Visst är det märkligt att jag så fort min telefon ringer vet att det definitivt INTE är Anders Lundin som ringer för att invitera mig till Skansen.

Nu kör vi./Tobias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0