Tisdag

Glömde ju en av dom viktigaste punkterna över vad som är bra med att ha semester: Att man är hemma när posten kommer så att man kan slänga all reklam innan vissa andra familjemedlemmar kastar sig över den och hittar allsköns ting som hon aldrig saknat men nu helt plötsligt inte kan leva utan. Ska ni någonsin köpa ett träningsredskap, kolla med mig först, vi har säkerligen ett ex som är nästintill oanvänt.

Idag tog hela familjen en liten road trip ner till Öregrund och kikade lite, hemvägen tog vi över Tierp och stannade till hos vännerna på Svealands Kött. Salami och Vildsvinskotlett blev bytet den här gången, jag har aldrig provat vildsvin så det ska bli spännande att se hur det blir på grillen imorgon.

På fredag kommer svärmor och i samma sekund som hennes tåg kommer in på perrongen så vet jag att begreppet flexibilitet inte kommer att användas särskilt flitigt dom närmsta 48 timmarna. Samtalsämnet i bilen från stationen och hem kommer att vara när hon måste åka hemifrån oss på söndag för att inte riskera att missa tåget samt hinna röka 2,76 cigaretter. Hon har nämligen räknat ut att just den mängden rökning stillar hennes nikotinbehov under resan till Stockholm. Väl hemma så kommer hon få inre rysningar inför det faktum att kalasschemat för lördagen inte är minutiöst planerat och att orden" vi får se när det blir" öht. nämns. Hon kommer inte att säga något men man kan se på glöden i hennes ögon, bitmärkena i hennes underläpp och hennes kväljningar att hon inte vill något hellre än att ta över hela showen och planera hur hon på bästa sätt ska ta död på all spontanitet och tillintetgöra varje försöka till egna initiativ.


Väl mött

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men nu är du lite elak.... Min mamma är väl lite mer flexibel än så? Vi fick ju t.ex två minuters flex när middagen i Halmstad skulle serveras (även om det tog härt på henne).



Appropå reklam så VILL jag läsa den, jag letar efter reklam som jag kan använda i min undervisning. Det är därför jag lusläser den varje vecka, har du inte fattat det?



See ya!

2008-06-25 @ 23:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0