Semester

Utstämplad och klar, hela sommaren ligger framför mig med möjlighet till lata dagar med sol, bad, läskningar och trip-hop. Eller nja, det är väl snarare så att det bara är dom två närmsta veckorna som innehåller potential för ovanstående men känner jag mig själv rätt så räcker den tiden mycket väl till för att jag ska börja klättra på väggarna vilket för övrigt nog är det närmaste multisport jag någonsin kommer att komma.

Jag och Elliot var och tvättade bilen idag och när tvätten precis satt igång så blir Elliot precis sådär kissnödig som bara en 4-åring med exceptionellt dålig tajming kan bli och att hålla sig är inte aktuellt. Som tur var så är ju pappa säljare vilket betyder att det alltid finns tomma kaffemuggar i bilen och lösningen fick alltså bli kiss i statoilmugg. Tur att det inte var nummer 2 som skulle göras då jag precis rensat Volvon från mostråg.

På väg hem från tvätten så säger E "Pappa, det här gills inte" vilket i vår familj är liktydigt med att nu kommer det en svordom. Vi har nämligen en tia i böter för varje svärord men om man t.ex vill återge vad en annan människa sagt så kan man åberopa gills inte-klausulen. När jag konfirmerat att ingen tia kommer att försvinna ur Kalle Anka-plånboken så tittar han på mig och säger"Pappa, fan vad snygg du är". Nu är ju frågan om jag ska bli glad för berömmet eller besviken på att jag uppenbarligen närt en mytoman vid min barm.

Reglerna för svordomar gäller dock inte vid sporttittande vilket ju var tur igår då notan annars hade uppgått till uppskattningsvis en halv miljon bara på okvädningsorden om Micke Nilsson.'

Borlänge imorgon

Ses

Kommentarer
Postat av: Thessan

Trevlig Midsommar!!



Kram

2008-06-20 @ 09:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0