Reinhard Divis...

Där har ni namnet på Färjestads nye keeper. Jag måste säga att jag har funderat över och haft förhoppningar på ett antal namn på målvaktsfronten men herr Divis har inte varit ett av dom. Han var ju högst medelmåttig under sina år i Leksand och har inget alldeles extraordinärt skett under dom senaste åren så gör den här värvningen att jag känner svår ångest inför kommande säsong.

Grekland-Sverige imorgon och matchnerverna börjar spira i kroppen, men jag tror att så länge jag slipper se Alexandersson och Daniel Andersson på planen så ska nog det här ordna sig. Henke hänger 2 imorgon, kom ihåg vart ni läste det först. Har någon förresten sett mitt Ekwall/Lundh-filter till min tv. Jag skulle fan kunna låta bli att se matcherna bara för att eliminera all risk att behöva se eller ännu värre höra dessa två överstepajasar.

Min yngsta son är utrustad med ett par rådjursögon i Nuno Gomez-klass som han gärna använder när han ska försöka få med sin far på dåligheter. Han brukar även lägga huvudet lite på sned och med sin finaste röst säga: "Pappa, hoppas att du säger ja till det här". Igår frågade han på precis detta manér om han fick spela dator varvid han fick ett nej till svar. Då tittar han förvånat på mig och säger:"Men pappa, jag sa ju att du skulle säga ja": Kanske en metod för er singlar att testa i valfri bar i helgen. Återkom gärna med utfallet.

Klassfest med Sörbyskolan klass 1 imorgon, förväntas bli en riktig lattjo lajban-låda. Förra året var det tipspromenad med obskyra vägmärken som höjdpunkt så förväntningarna inför årets upplaga är skyhöga. Vågar man hoppas på........jätteplockepinn kanske. Kan någon förresten förklara varför man alltid ska ge lärare och dagisfröknar presenter eller blommor innan sommarlovet, du gör ju faktiskt bara sitt jobb.


Med hopp om 2-1 till Sverige

Tobias

Kommentarer
Postat av: Kollegan

Jasså du! Du tycker inte att man ska få presenter när man "bara" gör sitt jobb då ska jag meddela dej TS att då har du börjat på fel jobb men kan ta på mej att berätta för vår chef att du gärna avstår från presenter.

2008-06-10 @ 08:24:55
Postat av: Tobias

Hade jag fått blommor och presenter av alla mina kunder så hade jag köpt ditt resonemang.

2008-06-10 @ 08:55:21
Postat av: Pernilla

HMMMMM.....



Din kära sambo hoppas dock på många blommor imorgon eftersom undertecknad är just av detta pack - LÄRARE!



Knuff i ryggen på dig!



P

2008-06-10 @ 16:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0