Post-midsommar

Midsommar spenderades hos pappa i Borlänge utan några större överraskningar. Sill-lunch, ångbåtsparad och grillning stod på menyn och det mest anmärkningsvärda under dagen var nog oxfilén som jag lyckades grilla till orgasmiska höjder. Se där vad lite bra råvaror kan göra.

Gårdagen bjöd på bad i Furuvik och även idag har jag och pojkarna badat, denna gång i Harnäs. Eller ja, om vi ska vara riktigt ärliga så är det bara Oliver som har badat. Jag ligger mest och håller koll på honom medan Elliot sitter på min rygg och är uppenbart frustrerad över att "Hoppla Pållen" gått på semester. Det är ju tur att hans hjärna inte riktigt fungerar som Olivers som i motsvarande läge skulle ha börjat deala om arbetsrätt och MBL-förhandlingar.

Ryssland vidare i EM efter att ha piskat Holland, jag blir inte förvånad om dom tar hem hela skiten.

Jag vet att följande musikstycke speglar det svenska kynnet mer än väl och att det kommer att spelas otaliga gånger på landets krogar och klubbar i sommar. Jag vet däremot inte vad som får mig att vilja emigrera mest, det faktum att någon gör låten eller att människor uppskattar den.

http://www.bubblare.se/movie/bag_in_da_box

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0