Nej, nej, nej

Vad fan skulle det där vara bra för. Släppa in ett mål på övertid känns ju riktigt bittert och onödigt men samtidigt så gäller det ju att spela tills domaren blåser. Matchen sågs hemma hos Marco och Maria som bjöd på utsökt mat och vars dotter Mira förgyllde tillställningen ända fram till det att hon beslöt sig för att ta flyget hem till farmor. När jag tänker efter så känns Sveriges förlust ganska liten i jämförelse till den tillfredställelse jag känner över att ha överlevt en kväll i Andersberg.

Dagens roligaste ögonblick infann sig ganska tidigt idag. Jag satt och tittade på TV4:s morgonprogram där Lennart "Fat Cat" Johansson och Stefano Catenacci som är kökschef på Operakällaren var gäster. Dom satt och pratade om både det ena och det andra och Lennart hummade förnöjt inför det faktum att han skulle få fukta strupen med vin redan vid 10.30. Men det är sen det händer, diskussionen glider över på fotboll och Stefano förklarar att ja, han älskar verkligen fotboll, han tittar t.o.m. på damfotboll. Han säger verkligen så och tystnaden och pinsamheten blir total. Jag vet inte om Stefano inser att han gjort ett grovt övertramp på den svenska skitnödiga politiska korrektheten men han låtsas hur som haver som om inget konstigt har hänt. Stefano, du är min idol.

Slutligen så tycker jag att det är roligt att vi svenskar tar oss ut från våra hem och ser stora matcher i glada vänners lag och på diverse krogar eller på andra offentliga platser. Men syftet med att vuxna människor redan på förmiddagen springer runt på stan i Sverigetröja och ansiktsmålning kommer jag aldrig att förstå.


Mot Borlänge 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0