Husvagnsfascism

I området där jag bor så finns det några "allmänna" parkeringar, dvs platser som är avsedda för oss som bor där och våra besökare. På den av dessa parkeringar där vi parkerar våra bilar så står det under en ganska stor del av sommarhalvåret en skabbig husvagn som inte ägs av någon som bor här utan en utomstående person som har någon gammal anknytning hit och som har fått löfte om att fortsatt ha sin husvagn parkerad här.

När jag kom hem med bilen tidigare idag så står Herr och Fru Husvagn där och försöker febrilt parkera sin husvagn efter att ha förlustat sig med den under helgen. Jag är själv allt annat än en mästare på att parkera med släp och och jag förstår att det ställer till än mer problem om jag parkerar där under tiden dom håller på vilket således är precis det jag gör. När jag går ur bilen så får jag ett styggt evil eye av frun och mannen som sitter vid ratten säger "Tack för hjälpen" på ett minst sagt syrligt sätt när jag går förbi bilen och mitt svar blir naturligtvis" Det var så lite så" efterföljt av en liten förklaring om vad jag tycker om skicket på hans husvagn och det faktum att den tar upp en massa plats på min parkering. Men som så ofta förr så är det först ett par minuter efter att jag gått därifrån som jag kommer på vad jag egentligen skulle vilja säga till paret Husvagn. Jag  skulle ha talat om att vi på Öfvre Stureborg inte är husvagnsmänniskor. När vi semestrar bor vi på hotell alternativt i en fjällstuga eller på vårt lantställe. Några av oss tycker också om att färdas på havet i vår Sunseeker. Vi på Öfvre förstår inte, i motsats till orienterare och andra sämre vetande, tjusningen med att åka 70 mitt i vägen så att så få som möjligt kan köra om bara för att när vi når vår destination slå upp något löjligt staket och tillaga maten på Primuskök 

Min manliga förebild Marco var här idag och visade sin skills inom grenen tvättmaskinsinstallation. Jag är förmodligen världens minst händiga människa (spädbarn inräknade) och jag kan inte med ord uttrycka min tacksamhet för din hjälp Marco, maskinen går som en klocka.

Äntligen måndag snart med en späckad arbetsvecka och sköna fotbollskvällar framför tv:n

See ya

Tobias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0