Hetta

Det har varit en riktigt behaglig dag i Furuvik. Grabbarna har varit på toppenhumör och vallat sig själva bland karusellerna men då och då landat för ett pit stop och tankat mat, vatten eller glass. 

Fan vad fint det skulle vara att om så bara för en dag kunna förflytta sig tillbaka till 4-årsåldern. Inga krav, inga måsten utan bara kunna flyta runt och likt Elliot idag hissas upp&ner i en lightvariant av fritt fall och spontant kunna utbrista "Pappa pappa, det killar i snoppen". Jag funderade ett tag på att följa hans exempel fast i den lite större varianten men insåg ganska snart att det vore ganska löjeväckande och patetiskt, jag menar hur fan skulle min pappa kunna höra mig ända bort till Borlänge.

Vi kom hem från parken ganska precis till avspark i andra halvlek i Sverige-Ukraina och man kan väl lugnt säga att varken Grekland, Spanien eller Ryssland kommer att ligga sömnlösa efter Sveriges insats idag, det här ser inte alls bra ut. Funderar lite över hur jag vill att startelvan ska se ut, jag hade det ganska klart för mig för en vecka sen men har nog börjat ändra mig lite, jag får återkomma om ett par dagar med min lösning. Det enda jag är 100 på i dagsläget är att jag vill se Niclas Alexandersson i en fri roll.......en fri roll på läktaren. Jag skiter fullständigt i om han sitter dyngrak endast iklädd lederhosen eller om han leder hejaklacken, så länge det inte är i streakingsyfte så vill jag INTE se honom på planen. Jag kan inte förstå hur man tänker när man tar med en kille som är snart 40, har varit halvskadad hela säsongen och som man tydligen knappt vet vad man ska använda till.

Till råga på allt så är han Göteborgare och det mina vänner, det är inga bra människor. Min beef med Göteborg i allmänhet och Göteborgare i synnerhet kan vi ta vid ett annat tillfälle men jag kan väl säga så mycket som att jag är dödligt trött på den arbetarromantiserade bilden av "Goa gubbar" som egentligen inte är annat än fiskluktande, glasflaskekastande fuskare.

På tal om EM så saknar jag Englands deltagande men bjuder på en sjukt rolig "intervju som Ricky Gervais gjorde inför VM 2006: http://www.youtube.com/watch?v=38T0BF2WAHk


Nu tar vi tag i en ny vecka/Tobias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0