Bra med semester?

Det ska väl sägas på en gång att jag inte är bäst på att ha semester. Jag tycker om att jobba men att ha lite ledigt har ju iaf vissa fördelar:

1. Man kan spendera tid med familjen.

2. Man kan dricka vin varje dag.

3. Man har tid att försöka få sin blekvita hy att åtminstone få någon antydan till annan kulör.

4. Om man tröttnar på att dricka vin varje dag så kan man byta till öl.

5. Man har tid att spendera vardagar på fantastiska inrättningar likt Ikea.

Punkt 5 var väl möjligen smått ironisk men eftermiddagen idag spenderades faktiskt på Ikea. Man kan tycka vad man vill om Kamprads livsverk men det var speciellt en sak som slog mig där idag........vissa människor borde förbjudas att gå ut på sommaren. Visst, sommar och semester påkallar en lite mer avslappnad klädsel, det gör den även på mig men det måste finnas gränser någonstans. Semester är INTE latin för att ta det som ligger överst i garderoben oavsett skick och matchning för att sedan slänga på sig någon typ av toffel med en slick tubsocka i, hör ni det hedningar. Det patrask som tycker att det är ok att springa runt på stan i badshorts och bar över orkar jag inte ens ta upp, än mindre dom som beträder restauranger i dylik mundering. På stranden är det naturligtvis helt ok men låt det stanna där.

Nu ska jag spendera kvällen med att uppfostra min yngsta son som när jag precis frågade om jag fick en puss svarade: "Kyss mig i häcken.........................................det betyder stjärten"



God kväll

Kommentarer
Postat av: matta

Lycka till med uppfostrandet! Jag vet nog vilka som bestämmer i familjen! He, he...

2008-06-24 @ 10:12:57
URL: http://matta-k-d.blogspot.com
Postat av: ammi

förstår vad du menar, vart helt chockad när det kom in en tjej i endast bikini på mcd i valbo här för någn sommar sedan. :P

2008-06-24 @ 23:21:55
URL: http://amelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0