Söndag

Körde ner grabbarna till Farfar i Borlänge tidigare idag och fick åter min tes om husvagnsmänniskor bekräftad. På en väg där det bara finns en fil i varje körriktning kommer en ambulans med både sirener och bläljus körande västerut. Jag och nästan alla mina medtrafikanter ser detta och gör vårt yttersta för att underlätta för denna.........men bara nästan alla. Framför mig åker familjen Jonsson från centrala Storuman som är ute med sin röd-vita Kabe av sent 70-talssnitt som dras av en Volvo 850. Pappan som kör, jag tror att han kan heta Kenneth, skiter högaktningsfullt i att liv kanske står på spel och han viker inte en tum från sitt slickande av mittlinjen. Helvete nu är det ju industrisemester tänker han, då är det vi zigenare som äger vägen.

MIddagen igår blev riktigt lyckad. Mat och vin smakade fantastiskt och dom eventuella farhågorna att barnen som aldrig träffats förut inte skulle komma överens kom direkt på skam då Mira efter ungefär en kvart kom och frågade om hon fick sova över vilket senare också blev fallet. Giftermål är överenskommet och nu återstår bara diskussion om hemgift.

Kvällen har spenderats på Strömvallen iakttagandes en bedrövlig allsvensk match där den största behållningen var fjärdedomaren som tog sin uppgift på riktigt stort allvar.


Bis morgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0