OS, osså lite annat.

OS dominerar ju som bekant allt tänkbart mediautbud för tillfället men jag måste säga att jag nog aldrig varit så lite intresserad av det som jag är den här gången, vilket ju nu inte betyder att jag inte följer det. Dom första dagarna har innehållit väldigt mycket simning och man kan ju inte annat än beundras över Michael Phelps prestationer när han snart har fler guldmedaljer än Clownen Manne skulle kunna jonglera med. Men frågan som dyker upp i mitt huvud angående simmarna är: Varför finns det dom som väljer att simma bröstsim? Jämfört med dom andra simsätten som på ett eller annat sätt andas styrka, kraft och ibland även estetik så ser ju bröstsimmet ofantligt löjligt ut. Undrar om dom tuffa fri- och fjärilsimmarna står och pekar finger åt och skrattar bakom ryggen på bröstsimmarna när dom går förbi i OS-byn? Är det bröstsimmarna som alltid får stå ouppbjudna och slicka väggarna när det vankas simmardans?

En annan sak som är på gång här i Gävle är Ladies Night. Ni vet det där spektaklet då tre läckra killar ur olika artistiska genrer spelar ut hela sitt register inför en publik beståendes av enbart tjejer. Här i Gävle kommer showen att äga rum i Läkerol Arena och då företaget jag jobbar åt har en loge i nämnda arena som under den kvällen kommer att vara ockuperad av mina kvinnliga kollegor så pågår redan nu planeringen för fullt i korridorerna trots att det är en månad kvar. Det stora spörsmålet just nu verkar vara vilken typ av trosor man ska slänga upp på scenen. Ska man gå på den lite mer exklusiva sorten för att inte riskera att bli en i mängden eller ska man utgå ifrån att dom tre vise männen aldrig kommer att ha en chans att urskilja vem som kastat trosorna och därför välja en snikvariant?

Nu skulle man ju kunna tro att jag är bitter över och avundsjuk på detta evenemang. Så är absolut inte fallet men jag kan ju inte låta bli att undra över vad feministfascisterna skulle tycka om motsvarande cirkus fast med omvänd könsfördelning rullade land och rike runt och helt sonika förbjöd kvinnlig publik. Nu är ju dock detta något som aldrig kommer att inträffa då det i "Nights-konceptet" ingår att en av deltagarna ska vara stå-uppare och mig veterligen så ser alla svenska kvinnliga stå-uppare tämligen anskrämliga ut och riskerar knappast att bli anfallna av kastade kalsonger.


Nu ser vi framåt.

Kommentarer
Postat av: repan

Vilken tur man har som jobbar på detta eminenta företag där det nu lyckligtvis finns 10 tjejjer och alla får plats i logen. Vilken kväll det kommer att bli...mmm

2008-08-15 @ 22:01:02
Postat av: Kollegan

Surpuppa där! Du får väl dra ihop ett rejält killgäng från världens bästa jobb den kvällen så kan våra vägar korsas på någon trevlig krog kanske!







2008-08-16 @ 19:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0