Det vankas höst

Idag missade jag tyvärr en händelse som jag hade kunnat ge ganska mycket för att få uppleva. En kollega hör hur någon jublar inifrån köket på jobbet där det finns en teve och när hon går dit för att se vad som står på så hittar hon en annan av mina kollegor som tjuter av lycka inför det faktum att Sverige precis lyckats bärga ett OS-guld i kanot.

Men, tänker du nu, Sverige har ju inte tagit något OS-guld i år. Exakt, det har vi inte och det gick efter en stund upp för den stackarn att det han bevittnat var en återblick på OS 2004 och det kanot-guld som bärgades där.

Numer spenderas dagarna åter mestadels i Uppsala och det är trevligt på alla sätt men det slog mig häromdagen att den staden måste vara något av ett Mecka för C-kändisar. Jag tycker nästan varje dag att jag möter någon obskyr dokusåpakändis alternativt någon farbror som var rolig i "Släng dig i brunnen" typ under samma tidsålder som det var modernt och häftigt med fax. Igår sprang jag faktiskt ihop med Naken-Janne dock den påklädda versionen och jag hälsade hurtigt och frågade om det var med rädsla för eventuell höstkyla och med därtill hörande risk för shrinkage som han valde att ha kläder på sig.................eller nej, det sa jag inte men det hade varit ganska roligt om jag hade gjort det.

Elliot satt i mitt knä och gosade häromdagen och då sa jag till honom att "Pappa faktiskt blir ledsen när du inte tycker att jag är världens bästa pappa" och Elliot ger respons med en kram och ett lite ynkligt "förlåt". Då tycker jag att järnet är varmt nog att smida och säger " Men visst är jag världens bästa pappa"? Elliot spänner då dom där ögonen som kommer att krossa mängder med flickhjärtan om några år och klämmer fram ett ännu lite ynkligare "förlåt". Inget "ja pappa det är du", inget "absolut", ingenting. Skitunge. Arvlösa skitunge.

Planeringen för Ladies Night fortgår och ryktena säger att damerna erbjudits grillning på kontoret innan och att vår chef då skulle kocka barbröstad. Jag undrar när ett liknande erbjudande från den kvinnliga delen av ledningsgruppen dyker upp inför någon hockeymatch.

Hockeysäsongen har för övrigt börjat bedrövligt med nästan idel förluster men då försäsongsmatcherna sällan indikerar något om resten av säsongen så väljer jag att vänta med att oroa mig.

För Guds skull, har ni inte sett "Jiddra inte med Zohan" så gör det omedelbart. Den absolut roligaste film som gjorts på flera år.


Disco, disco. Good, good.

Kommentarer
Postat av: frmo01

Vill härmed understryka slutpläderingen i detta inlägg... SE! -> "Dont mess with the Zohan" och gör det nyss, betala dyrt för det, stjäl den eller tanka den... oavsett hur -> SE DEN! Nästan i klass med grabbarna i "Ankaret av Channel 4 news team"!

2008-08-22 @ 13:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0