Fan också

Nu blev det ju helt fel, jag hade ju tänkt mig att sitta här med en kopp kaffe och mysa över 3 poäng igår. Det jag inte hade räknat med var att Brynäs skulle köra med tur-klubbor, tur-skridskor och tur-hjälm samt att deras juniormålvakt skulle vara riktigt bra. Man FÅR INTE förlora matcher där man dominerar stort men saknar hjärtat och viljan att ta sig in framför mål och göra det lite svårare för keepern.

I övrigt så blev det en riktigt trevlig kväll. Logen var full av trevliga människor som läskade efter egen förmåga och lust vilket gav en riktigt skön stämning som resultat. Pernilla och Oliver var också på matchen men hade lyckats få tag på dåliga platser så dom kom upp till oss i 2:a perioden där en fullt FBK-munderad Oliver träffar Brynäs-tigern som var ute och lallade och säger till honom:- Du, jag ska säga en sak till dig...Brynäs suger, dom suger fett. Väluppfostrat barn det där.

Undrar förrresten hur länge man som förälder kommer att tycka att ens barn borde vara skitroad av att det kommer någon typ av pälsbeklädd figur spatserande på diverse ställen. Det känns som att det sitter i ryggmärgen att gripa tag i ungarnas arm och peka så fort man ser dylika saker och det är väl bara att hoppas att det begäret försvinner innan man råkar sätta sina tonåringar i någon ytterst pinsam situation.

Fredag nu, höres.

Kommentarer
Postat av: Frysen!

Svart och gul och vit

Och med målaptit

Det är vårat Brynäslag

Vilket härligt gäng

Vi ska ta poäng

Ut i denna match idag

2008-09-19 @ 15:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0